SUPPLEMENT ROSAKKN HATI DAN BUAH PINGGANG?


Hai….hai..hai..


Assalamualaikum


Jumpa lagi kita pada hari ni di tengah hari yang indah ini. Cewahhh~ ^______^

Alhamdulilla hari ni masuk hari ke 11 puasa kan. Sekejap je masa berlalu. Syukur masih diberi peluang untuk menunaikan ibadah puasa pada tahun ni. Moga-moga ada sinar kebahagiaan di bulan Ramadhan tahun ni dan moga-moga cik fie cepat-cepat dapat anak. Amiin. Orang cakap bulan puasa ni doa mudah dimakbulkan, korang pon doakanla fie skali yep.😍


Oklah. Hari ni fie nak share sikit mengenai issue hangat dipasaran sekarang. Issue viral mengenai SUPLEMENT. Korang faham tak apa itu SUPLEMENT? Suplement itu bukan ubat taw. Suplement ni adalah makanan tambahan untuk mencegah kita dari penyakit, merawat, membantu kita untutk kekal sihat, cantik , menawan setiap masa. Kita perlu amal makanan tambahan/supplement sebelum kita terkena penyakit. Bukan makan bila dah sakit teruk baru nak cari suplement. Pastu bila makan 2, 3 hari tak dapat effect cepat salahkan suplement. Adil ke macam tu?


Suplement ni bagus jika kita amal dari awal. Sebab dia mencegah dari penyakit2 yang nak datang pada kita. Kita Cuma ikhtiar, yang lain kita berserah pada DIA. Dan bila kita dah terkena penyakit, suplement ni elok untuk MERAWAT, MEMBANTU untuk melegakan kesakitan anda tu. Tapi kesan dia kena la take time, sebab badan awak tu entah berfungsi elok atau tak. Suplement akan rawat step by step sebab tula dia take time untuk Nampak kesan. Selain itu awak kenala jaga pemakanan, persekitaran perlu bersih, minum air secukupnya, bersenam baru la cepat resultnya. Jangan ingat bila dah makan suplement hari ni esok terus sihat. Ni bukan barang kimia yang telan terus berkesan. Ok? Faham tak kat sini? 


Korang tu perlu faham betul-betul dulu. Kalau tak tahu bertanya, cari ilmu jangan jadi bodoh sombong duk share, viral hal entah apa-apa kesahihannya. 2, 3 menjak ni SHAKLEE dah jadi viral tetiba. Dulu pernah sekali viral mengenai seorang wanita share mengenai KANSER RAHIM dia mengatakan sebab vitamin shaklee. Bila HQ ambil tindakan, terus padam post dan minta maaf. So dari situ kita dah Nampak dah kan.


Sekarang plak dok viral mengenai VIVIX, HERBA LAX, dan macam-macam lagi. Kalau hampa rasa hampa dok caye hampa tak usah la makan. Ni dak, ntah2 yang duk viral, duk share tu la yang duk amal Shaklee. Kan kan.betul x?

ni la contoh 2,3 kerat yang dok viral.


  

Ni fie nak share sikit penerangan dari MASTER-MASTER yang berilmu dalam nutrisi,


                               

                             " SUPPLEMENT ROSAKKN HATI DAN BUAH PINGGANG?"

Sya ucapkn timakasih pd para Doktor perubatan yg prihatin pd masalah pesakit yg dtg bjumpa sbb amik salah supplements.

Bahkan yg lebih parah dan lebih ramai pesakit yg dtg rosak organ tubuh sbb amik bahan kimia dlm junk food dan makanan proses.Ada jga yg rosak organ sbb amik ubat yg salah.

Ramai kwn2 Doktor sperjuagan dgn sya semasa menuntut d Australia dulu menasihati yg sama.Mereka skrg sudah mjadi Profesor dan pengarah hospital.

Apa yg Doktor cakap tu betul bg supplement yg tidak asli dan tidak di uji secara klinikal.

Sejak 100 thn dulu shaklee mperjuangkn falsafah dan perinsip"back to Nature" dan "Products In Hormony With Nature And Good Health"..

Para full time saintis yg lebih dr 70 org terdiri dari pakar yg di iktiraf dunia perubatan(Scientific Advisory Board ).

Dlm buku Why Shaklee dan The Shaklee Difference ...Dr Bruce Miller(telah buat pyelidikan n kajian selama 30 thn) telah merumuskn 6 sebab kenapa dia endorse shaklee corporation(pd mulanye dia spt professional lain anggap sume supplement sama)

Shaklee telah wujud hampir 30 thn d bumi Malaysia dan telah mbantu ramai insan kecapi hidup yg lebih sempurna.Blum ada kes yg mengaitkn shaklee dgn keroskan organ dan buah pinggang.Klu ada kes pun sbb pesakit jga amik products yg pelbagai sblm ni.

Sya dan beribu ahli shaklee telah mgamalkn secara "mega dosing" lebih dr 25 thn..kesanye makin sihat dan tiada isu spt d atas.Klu ada kami ni yg kena dulu..sbb ada yg amalkn sampai 100 tablets sehari selama berpuluh thn!!

Smga pjelasan ni dpt bri sedikit pencerahan.

Anda sendiri leh geogle website shaklee dan scientifics papers dlm journal2 antarabangsa yg terkenal spt JAMA,Lancet dsb..lebih dari 100 published peer reviewed papers telah di published.

RUMUSAN PENTING:

Supplements penting
Yg lebih penting pilih yg tepat.

SHAKLEE: Always SAFE Always WORK Always GREEN



ok, dapat hadam? bawah ni plak penerangan dari Dr. Norman Norawi. Beliau mengatakan buah pinggang rosak adalah disebabkan GULA bukan SUPPLEMENT. sebab tu la hari hari tv duk iklan kurangkan gula dalam makanan.

Then dr juga mengatakan bahawa, dalam silibus kedoktoran tak ada mengenai suplement. means doc -doc kat luar sana semua tak semua mahir bab suplement. bukan fie yang cakap tapi Dr sendiri taw.
malahan sekarang kat luar sana ramai yang resign jatawan doctor dan join shaklee, then ada juga yang buat part time in shaklee .nak tahu sebab apa? sebab mereka dah kaji yang shaklee ni non -chemical dan selamat untuk diamalkan.







kalau korang nak tahu ni salah 1 yang doctor yang sudah FALL IN LOVE with shaklee.
kalau shaklee tak elok ,jadi kenapa mereka join shaklee. Betul tak?
korang fikirla sendiri ep. 



korang tu.dapat tak info yang fie show tadi? ok! ni plak fie nak share expaination dari our master plak.

Disebabkan Shaklee terlalu famous, jadi sentiasa di-viralkan, sy rasa ni perkara bagus ye :p

Sesetengah doctor kata suplemen bagus, sesetengah pulak kata suplemen bahaya. Pihak mana yg betul?

Dua-dua pihak PUN BETUL! Some doctor kata suplemen menjejas kesihatan kita, yes MEMANG ada JENAMA LAIN di pasaran mengandungi macam bahan kimia yg merbahayakan seperti pengawet, pewarna, dll. Ada juga doctor yg mengamalkan dan syorkan suplemen Shaklee, sebab mereka telah mengkaji lebih lanjut tentang ketulenan produk shaklee.

Walaubagaimanapun, jika doctor (ataupun mana2 pihak) yg belum cuba sesetengah produk
cadangan beliau hanya sesuai utk RUJUKAN. Cth, pernah ada seorang pegawai kata rakyat manusia boleh hidup dengan tanaman sayur Kangkung sendiri. Ni benarka pada hal org tu tak pernah hidup dgn tanaman sendiri (just contoh, tiada unsur politic here).

Adakah suplemen shaklee selamat diamalkan secara long term, tanyalah dgn pengunna yg dh lama amalkan. Family sy telah amalkan suplemen shaklee more than 20 years. Dan juga dr k.sow dlm video ni, telah amalkan suplemen shaklee 300biji++ setiap hari selama 20lebih tahun. Ni real testimonial membuktikan segala doubts in you
😚💖

Selamat Ber-Shaklee.






hurm...okla saiyang. setakat ni jela fie share ep.kita jumpa lain kali plak k.
fie nak rest sekojap..heee~

bye-bye.. nak shaklee? hello-hello la fie yep.







Fie
0187944479




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Join Us Now!