Aturan Makan Vitamin Shaklee Paling berkesan!


 
 
hye! salam ramadan yg ke 21...tinggal hanya beberapa hari je lagi syawal menjelma..Tahun ni tahun beraya dengan suami tercinta... =3 ok..mlm ni fie nk share sikit tentang ,aturan makan vitamin Shaklee yang betul adalah sangat penting. Ini kerana kurangnya ilmu dalam pengambilan vitamin boleh menyebabkan seserong itu akan mengambil vitamin secara serentak.. 


Anda harus ingat, pengambilan vitamin secara serentak tidak di galakkan.Ia boleh menyebabkan kurangnya penyerapan dan tindak balas vitamin dalam badan kita dan ada sesetengah boleh menyebabkan dirinya palpitation atau erti kata lain rasa berdebar debar dan jantung mengepam dan berkerja kuat dan laju. Bila ambil vitamin banyak tapi seseorang kurang mengambil air yang cukup seharian boleh menyebabkan badan akan rasa panas. 

Vitamin Shaklee sememangnya berkhasiat tapi mesti betul cara pemakanannya. Silap hari bulan anda jika tidak di amalkan dengan cara yang betul anda boleh mendapat masalah kesihatan yang lain. 

 Contoh: Pengambilan vitamin seperti lecithin atau alfalfa sekiranya air tidak cukup, anda akan merasa lenguh badan, pinggang..Ini terjadi disebabkan krisis pemulihan dalam badan kita..Pembuangan toksin dari badan dan sekiranya kita tak memadai pengambilan air yang cukup, bagaimana buah pinggang nak proses dalam penyingkiran.Sebab itu pentingnya air...Pastikan sebelum membuat pembelian dan pemilihan vitamin , dapatkan nasihat dan cadangan vitamin yang betul daripada pengedar shaklee yang sah dan berpengetahuan .Bukan sekadar menjual untuk keuntungan. Janganlah anda memilih pengedar yang menjual dengan harga yang paling murah kerana lazimnya pengedar sedemikian cuma mentingkan jualan tetapi tidak memberikan servis yang baik kepada pelanggan.

Ada juga kastemer yang membeli vitamin dengan pengedar lain tetapi akhirnya merujuk kepada fie untuk consultation & aturan makan yang betul. Maaf, fie hanya memberikan FREE CONSULTATION & ATURAN MAKAN SHAKLEE YANG BETUL exclusive kepada pelanggan fie sahaja. Adalah sangat tidak adil kepada fie kalau anda membeli dengan orang lain tetapi mengharapkan free consultation dari fie. Fie buat satu senario:

Anda beli kereta dari Honda. Honda dah dapat untung jualan dari anda & sepatutnya semua info tentang kereta & servis anda dapat dari Honda. Adil tak kalau tiba-tiba anda pergi Proton bertanyakan tentang kereta yang anda beli dari Honda? Adil ke anda minta free servis dari Proton padahal anda beli dari Honda?

Begitu juga fie. Anda beli dari pengedar lain, pengedar lain dapat keuntungan tapi anda minta free consultation dari fie. Kesian fie & kesian kat anda. Pengedar lain dah dapat untung tapi kita yang jadi mangsa.  Akhir kata dari fie, ingatlah bahawa harga vitamin Shaklee yang anda bayar bukan untuk vitamin semata-mata tapi juga untuk consultation. Sebab beli vitamin bukan macam beli nasi lemak.  kalau anda memilih fie sebagai pengedar anda, anda akan mendapat:

1. Aturan makan vitamin yang betul supaya anda dapat khasiat optimum dari vitamin yang  dibeli & tak jatuh sakit sebab salah cara makan vitamin.

2. Free consultation. Hampir 97% pelanggan fie repeat order & rekemen fie kepada kawan-kawan kerana sukakan servis fie.


Cadangan untuk penyerapan optimum
Do
  • Vitamin C + Vitalea
  • Ostematrix + Zinc
  • Lecithin + Vitamin E


Don't  
  • Vitalea + ostematrix (susu)
 
  • Vitamin E+ Alfalfa






Cadangan Jadual Makan Vitamin

Ini hanya cadangan. Boleh diubahsuai mengikut kesesuaian pengamal.
Breakfast :
Satu gelas 400 ml air masak + 1 sudu besar ESP + 1 Sudu besar Meal Shake + Peformance drink.
Vitalea 1 bj
B com 1 bj
Vitamin C 1 bj
Zinc 1 bj

-------------------------

Lunch :
Satu gelas 400 ml air masak + 1 sudu besar ESP + 1 Sudu besar Meal Shake + Peformance drink.
Alfalfa 3-5 bj
Lecitin 3 bj atau Omega 3 bj
Garlic 2 bj
------------------------
Dinner :
Satu gelas 400 ml air masak + 1 sudu besar ESP + 1 Sudu besar Meal Shake + Peformance drink.
Vitamin E 1 bj ATAU GLA 1 bj [ salah satu]
Ostematrix 4 bj
Sebelum tido :
Lecitin 3 bj
Herb lax 2-3 bj.


Untuk bulan puasa vitamin yang tengah hari di ambil pada waktu sahur dan di waktu malam boleh di ambil pada lepas berbuka..Sila dapatkan jadual vitamin anda dari pengedar anda.


------ FIE
 ------
shaklee lover
===========
CARA ORDER:
SMS/WhatsApp
ke 018 7944479 [fie]
Atau ADD FB Admin:
===================================
✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄

Ini hanya cadangan. Boleh diubahsuai mengikut kesesuaian pengamal.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Join Us Now!