Penawar segala Penyakit!

Satu kelebihan yang utama ESP adalah ia mengandungi indeks glisemik yang rendah.

➳➳Apakah indeks glisemik??
Indeks glisemik adalah indeks pengukuran mengenai kesan makanan yang mengandungi karbohidrat ke atas paras glukosa darah.

➳➳Siapa yg memerlukan index glisemik yg rendah?
✔ pesakit diabetes
✔ mereka yang ingin berdiet.
✔ mereka yang mempunyai tahap kolestrol tinggi

➳➳Manfaat indeks glisemik rendah:
✿ Mencegah dan mengawal diabetes. Sebuah kajian yang diterbitkan dalam American Journal of Clinical Nutrition (Juli 2002) menyimpulkan bahwa makanan ber-indeks glisemik tinggi meningkatkan risiko terkena diabetes type 2.

P/S: ESP sangat sesuai untuk pengidap diabetes..Jika ibu atau ayah ada diabetes, hadiahkan ESP kepada mereka.

✿ Mencegah kanser. Artikel lain dalam jurnal yang sama menyebutkan adanya korelasi antara makanan tinggi indeks glikemik dengan kenaikan risiko kanser kolorektal, kanser payudara dan mungkin juga kanser ovarium dan prostat. Dr Atkins dalam New Diet Revolution menyebut hubungan antara kanser dengan indeks glikemik yang didasari oleh fakta bahwa sel kanser “mendapatkan makanan dari gula.” Buku itu juga menyebutkan bahwa penderita kanser payudara lebih mungkin untuk selamat dan kurang mengalami kekambuhan jika tingkat insulin tubuh mereka lebih rendah.

✿ Penyakit jantung. Risiko penyakit jantung meningkat selari dengan jumlah kolesterol tubuh Anda. American Journal of Clinical Nutrition juga melaporkan bahwa diet rendah indeks glisemik mengurangi kolesterol jahat dan trigliserida dalam waktu satu bulan. Penawar!

✿ Menurunkan obesiti. Makanan dengan indeks glisemik rendah menciptakan rasa kenyang yang lebih besar dan bertahan lebih lama. (sebab itu makan ESP semasa perut kosong menyebabkan kita akan rasa kenyang yang berpanjangan). Sesuai diambil bagi mereka yang dalam proses diet.





Shanklee Natural and Organic supplement Online
ID : 890405
Wspp/Wechat/SmS : 018 7944479 [fie]
Call : 019 4427459 [ fie]
Email : norhafira_90@yahoo.com
FB : fiebeutyskincare
https://www.facebook.com/fiera.vitac?ref=tn_tnmn
 "Sharing is Caring"  '',

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Join Us Now!