INFO: KAPASITI PERUT BAYI

 
INFO: KAPASITI PERUT BAYI
=================

Ada dengar orang cakap x?
"Susu kau tu xckup, anak lapar, kene campur formula jugak"
"Susu kau xckup, tambah nestum bagi dia kenyang"
"Bagi air masak, lepas bagi susu"

Sakitnya hati apabila tengok kaum ibu bagi anak nestum dan susu formula dalam pantang lagi.

Sedarkah anda kaum ibu, kapasiti perut bayi hanya sekecil saiz guli,di awal kelahirannya. Molekul halus susu ibu menjadikannya cepat diserap tubuh bayi, dan menyebabkan bayi cepat lapar lagi. BUKAN sebab susu ibu xmencukupi.

Tahukah anda air masak, susu formula dan nestum itu terlalu besar saiz molekulnya untuk diserap bayi d awal kelahirannya. Ia akan membebankan sistem usus bayi dan buah pinggangnya. TIDAK KASIHANKAH ANDA membebankan sistem badan bayi anda yang anda tunggu 9BULAN untuk melihatnya dan masih panjang lagi proses pertumbuhannya yang ingin anda lihat.

Di awal kelahiran susu ibu perlu diberi bagi menebalkan lapisan imunisasinya yang mampu menjaga kesihatannya sehingga dewasa. SANGGUPKAH ANDA memberinya air masak dan susu formula untuk merosakkan lapisan yang sedang menebal itu?

Bagai lumut menghijau di tepi longkang, jika semakin lama ia dibiarkan menebal. warna hijau itu pasti sukar untuk ditanggalkan. Begitu juga lapisan imunisasi ini..semakin lama tempoh penyusuan susu ibu semakin mantap sistem imunisasi anak anda.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Join Us Now!