EPISOD 2 : KINI ENDOMETRIOSIS SAYA BERANSUR PULIH!

 






Disebabkan ramai sangat yang teruja nak dengar kisah saya ini, maka saya sambung ye
Ok. Dah 26hari saya selesai menjalani pembedahan betulkan rahim terbalik & laparoskopi. Pakar mengatakan luka ceaser saya yang dulu sangat teruk melekat-lekat. Mungkin puncanya saya kuat makan haruan & pati ikan haruan serta air gamat. Yela dulu arwah mak taktahu bab ni. Saya makan pun atas saranan orang tua.

Pakar mengesyorkan saya mengambil injection lucrin untuk menghentikan haid. Fungsi lucrin ni supaya saya tak datang haid selama 3-6 bulan dan endometriosis akan mengecut dengan sendirinya sebab senggugut semasa haid adalah makanan bagi penyakit ni. Kronik sungguh !

Tapi saya berbincang dengan doctor supaya bagi saya masa sebulan untuk ubati penyakit ini dengan cara lain dulu. Doctor akur. Tapi beliau letak syarat, jika saya sengugut lagi bulan jun ni, by hook or by crook saya WAJIB ambik injection lucrin.. Arghh saya takut sangat sebab side effect lucrin tu yang saya risaukan. Dahla haid tak datang selama beberapa bulan, saya akan jadi menapous sementara waktu, mood swing, tulang reput dan macam-macam lagi

So saya usaha gigih sepanjang bulan jun ni telan vitamin/supplement khas buat endometriosis. Downline saya pun ramai doktor perubatan. Saya rujuk doctor Hasifah Mohd. Yusof & doktor Asma' Mohd Haslan tentang penyakit ni & dos yang perlu saya ambik

23hb jun hari tu saya period. Mula-mula ada rasa sakit jugak. Biasala kan sengugut tapi tak teruk macam sebelum ni. Dulu berguling-guling atas katil. Tapi hari pertama haid bulan ni tak ada! Hanya sakit yang minima. Saya takda muntah, perut sebu & kembung. Semua tu TAK ADA ! Cuma saya heavy flow. Sehari berbelas pad. Rasa macam anemia sikit dan agak lesu.

Selama 2 tahun, haid saya sangat panjang. 13-14 hari tapi hari yang betul-betul keluar darah cuma 5-6 hari. Selebihnya tak ada darah. Begini tau

Hari 1-4 = ada darah, heavy flow
Hari 5-10 = tak ada darah, bersih
Hari 11-13 = keluar darah balik sikit-sikit



Endometriosis ni puncanya darah backflow. Darah yng sepatutnya keluar, dia tak keluar tapi pusing masuk balik ke dalam rahim. Haa tu yang bahaya. Jadi malam hari ke-4 tu saya dah start stress sebab saya risau hari ke-5 darah tak keluar. Malam tu sebelum tidur, saya telan vivix 1 sudu besar & 2 biji gla.. Tidur malam tu perut saya memulas-mulas jugak. Saya biar je. Bangun pagi esok, saya macam nak sengugut sikit. Saya telan lagi 1 sudu kecil vivix + 3 omega guard. Amazingly, darah keluar sangat banyak dan hitam ! Subhanallah walhamdulillah 😭😭

Sepatutnya darah hitam hari ke-5 tu adalah darah yang keluar pada hari ke 11 tau. Tapi bulan ni darah haid saya lancar selancarnya seperti dahulu kala 😭 nangis saya hari tu..

Maka pada bulan ni, saya dah tak perlu merana lagi sengugut teruk dan hadap haid yang berpanjangan. Hari ni hari ke-7 dan saya sudah boleh solat tarawikh dan menikmati malam-malam terakhir ramadhan yang sangat dirindui 😢😢😢😢

Awal bulan julai nanti saya akan ada appointment dengan pakar O&G dan pakar nak dengar keputusan saya samada nak injection untuk hentikan haid atau tak..



Jawapan saya pada pakar
"Saya taknak injek doktor. Saya nak haid saya datang macam biasa sebab kini saya dah tak sakit lagi 😊😊"
Oh ya lupa nak cakap. Saya rasa penyakit ni semakin pulih pun sebab saya detox selama 2 bulan. Barula segala khasiat vitamin lain berkesan terhadap tubuh

Terima kasih Allah

Terima kasih Shaklee kerana telah mencipta supplement sehebat vivix, dtx complex, GLA complex dan omega guard



Nak tahu rahsia bagaimana Master makin sihat dan pulih dari hari ke hari sampai doktor puji rahim beliau dah cantik?! 😱


PROMOSI VIVIX TINGGAL SEMINGGU LAGI !
Ikhtiar untuk mereka yang ingin hamil dan suffer dengan endometriosis.




===========
CARA ORDER:
===========

SMS/WhatsApp
ke 018 7944479 [fie]
Atau ADD FB Admin:
===================================
✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄

Dapatkan segera!
10 pelanggan pertama akan mendapat harga potongan istimewa!!

✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Join Us Now!