Pisang Penawar gastrik!!

Owh..baru tau..😂😂😂

Pisang boleh jd penawar gastrik
Pisang tinggi kandungan potassium dan mempunyai nilai pH alkali yang tinggi. Pisang juga mempunyai komponen yang membantu dinding perut untuk menghasilkan lebih banyak mukus.


Mukus ini melindungi dinding dalam perut dan mengurangkan kerosakan dalam perut yang disebabkan oleh asid gastrik.

Pisang yang terlebih masak mempunyai nilai pH yang lebih tinggi. pH yang tinggi bermaksud ia bersifat alkali. Bolehlah korang cuba pisang yang sedikit kehitaman untuk kurangkan sakit gastrik.


Hepi sharing 
 
 
 

 
Sampai bila bertahan dengan si gastrik..korang suka tak sakit gastrik? Tak suka kenapa tak cegah?
Dulu kerap juga sakit gastrik ni..macam-macam juga ikthiar yang fie dah cuba,minum susu xok juga..
Makan bubur xok juga..makan bawang putih xok juga,try gaviscon pun xokjuga..Sakit gastrik ni mmg jarang menyerang tapi bila nak serang kita..kaw-kaw sakit yang dia bagi..sampai nak termuntah,pening kepala dan pengsan..


Subuh-subuh pun sanggup bawa suami cari kelinik yang masih buka..di sebabkan sakit gastrik yang teruk..rasa mcm nak mati pun ada..Tahun lalu start consume produk shaklee..maka beransur-ansur lah pulih sakit gastrik yg fie alami..Tak cukup bajet,fie amal ostematrix pun dah banyak membantu fie..kembung perut pun terus xjadi..Mmg suka sangat..botol kecil je tapi memang berkesan..harga pun x lah mahal sangat..
Sehingga lah sekarang masih setia consume ostematrix..

Set Gastrik Shaklee!




ESP

Komponen paling penting dalam gastrik iaitu seumber protein yang tinggi untuk pembentukan sel-sel kulit dan dinding usus yang baru untuk meulihkan semula dinding usus yang telah terhakis akibat gastrik. Elakkan pendarahan usus dari berlaku. memelihara ketebalan sel-sel kulit dalaman. Ia juga mempunyai sifat ALKALI yang tinggi yang boleh membantu meneutralkan asid hidrokolik dalam badan. Selain memmperbaiki sel dalaman untuk elak gastrik, ia juga membantu memulihkan sel kulit luaran supaya tampil lebih cantik, berseri.
 

OSTEMATRIX

Ostematrix mengandungi Magnesium dan Vitamin D yang sangat tinggi dan mudah diserap. Ia berkepentingan dalam meneutralkan asid yang telah menembusi esphagus dalam perut yang menyebabkan pedih ulu hati. ia juga merupakan kalsium yang mudah diserap oleh badan. Kurangnya kalsium menjadi penyebab utama serangan gastrik. Tak caya? cuba tanya mereka yang sering terkena gastrik ni suka minum susu tak? Berapa kerap minum susu atau ambil makanan yang bersumberkan kalsium. Pasti kurang kan..


  PEPPERMINT-GINGER PLUS

Peppermint-ginger plus ni adalah pudina segar yang juga mengandungi halia yang hanya ditanam secara organik di negara beriklim sejuk. ia berfungsi untuk mengeluarkan angin dalam perut dan mengurangkan asid berlebihan daripada memenuhi ruang dinding perut. Angin inilah yang membuatkan kita sering muntah kalau terkena agstrik yang teruk. Angin terdapat dalam setiap badan individu, cuma kuantitinya samaada banyak atau sedikit berbeza dari seorang ke seorang yang lain. Angin juga kekal di dalam perut kerana tingginya asid di dalam perut kita. Bahaya angin adalah kerana ia boleh menyebabkan gas yang boleh menekan urat saraf. Saraf ini begitu dekat dengan jantung dan paru-paru. Jika tidak dirawati, komplikasi lain yang melibatkan jantung dan paru-paru boleh berlaku dan berlakulah simptom seperti sesak nafas dsb.
 
 
nak baca tahu banyak info? klik word kat bawah!
 
 

 
Nak beli shaklee dengan fie?
boleh folow step kat bawah..... 
 
 
===========
CARA ORDER:
SMS/WhatsApp
ke 018 7944479 [fie]
Atau ADD FB Admin:
===================================
✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Join Us Now!