11 ALASAN ANDA PERLU JATUH CINTA DENGAN ALFALFA


 
Syukur Alhamdulillah…makin ramai dah ada kesedaran akan kepentingan vitamin dalam kehidupan harian…..ibu2 yang menyusu dan mengandung antara mereka2 yang amat prihatin dengan vitamin/supplemen/makanan tambahan…. ALFALFA ni teramatlah bestnya…. Saya yakin..selepas anda baca rahsia disebalik kepentingan alfalfa ni… anda pasti tidak akan terskip makan alfalfa..Alfalfa ni macam kacip fatimah la.. lebih kurang la..sangat 2 bagus untuk wanita.. kaum adam pun boleh makan gak yer..

Mengapa ALFALFA??? Jom tengok mengapa kita perlu ALFALFA SHAKLEE?

INI LAH DIA 11 ALASAN ANDA PERLU JATUH CINTA DENGAN ALFALFA


1. Ia merendahkan kolesterol -Dalam beberapa kajian, suplemen alfalfa mengurangkan paras kolesterol darah, khususnya bagi individu tertentu yang mengalami kolesterolyg tinggi  iaitu dikenali sebagai hyperlipoproteinemia Jenis II.  Serat dan bahan kimia dalam kayu alfalfa untuk kolesterol, supaya ia tidak tinggal di dalam darah dan ia tidak disimpan pada dinding saluran darah. Malah yang lebih menarik adalah bahawa ia seolah-olah untuk menurunkan kolesterol buruk (LDL) manakala meninggalkan kolesterol baik (HDL) sahaja.

2. Mengandungi enzim penting yang diperlukan untuk mencerna makanan segera (Lipase - lemak, membelah Amilase bertindak ke atas kanji, Coagulase - coagulates atau pembekuan darah, Emulsin - bertindak apabila gula, Invertase - menukarkan tebu untuk dekstrosa, Peroxidate - pengoksidaan kesan darah, Pectinase - sayuran bentuk jeli, Protase - digests protein)


3. Alfalfa pencernaan besar bantuan klorofil, enzim, mineral, vitamin semua pencernaan bantuan dan membantu merangsang ketinggalan appetites. 8 enzim penting membantu dalam mencerna semua 4 kelas makanan: protein, lemak, kanji dan gula.


4.  Penyembuhan peptik ulser-Mengandungi Vitamin U, vitamin yang terdapat dalam sayur-sayuran hijau. Ia digunakan dalam rawatan ulser peptik, kolitis, dan gastritis dan mempunyai kesan ke atas yg, pembentukan asid, dan fungsi enzim saluran usus *. Vitamin U berkesan sembuh 80% daripada ulser peptik mereka yang diuji di Stanford University, (seperti yang dinyatakan dalam "Rumput Penyembuhan Semulajadi"). 


5. Membantu buah pinggang dalam menghapuskan cecair yang berlebihan dan mengawal usus. Bahan kimia yang terkandung dalam alfalfa mempunyai sifat diuretik ringan, yang boleh menggalakkan kehilangan air dari badan. Oleh itu, alfalfa boleh melegakan bengkak disebabkan oleh pengumpulan air yang berlebihan

.6. Membantu tubuh melawan jangkitan klorofil yang terkandung dalam alfalfa membangunkan penghalang berkesan terhadap serangan bakteria oleh kesan rangsangan pada pertumbuhan tisu perantara dan tisu granulation. 

7. Alfalfa mempunyai sejarah yang panjang manfaat kesihatan. Sesetengah menganggap ia satu Superfood - AL-FAL-FA makna bapa kepada semua makanan. Mereka begitu yakin bahawa ia adalah bermanfaat untuk kesihatan dan kekuatan badan

.8. Alfalfa kaya dalam vitamin Vitamin A - untuk penglihatan malam dan penting untuk kesihatan mata. Membina ketahanan kepada jangkitan, terutamanya di saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan AND kecergasan; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting dalam kehamilan. Vitamin E melindungi sel-sel terhadap kerosakan akibat sinaran dan matahari pencemaran udara; menggalakkan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot dan fungsi imun yang bertambah baik; menggalakkan nada otot di dalam badan; membantu membawa nutrien kepada sel-sel dan membantu menguatkan dinding saluran darah, termasuk dinding kapilari; meningkatkan penumpuan mata .Vitamin - menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi peptik ulcers.Vitamin B6-membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak, menggalakkan saraf dan kesihatan kulit; membantu pertempuran loya symptoms.Vitamin K penting untuk pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; mungkin menyumbang kepada kecergasan dan longevity.Vitamin D - mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan Oleh itu, adalah perlu untuk pembentukan betul gigi dan tulang yang kuat dan sihat.

9. Alfalfa kaya dengan mineral-Kalsium-membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu bekuan darah, membantu dalam kecergasan dan ketahanan; mengawal rentak jantung, melegakan nerves.Iron - diperlukan dalam pembuatan haemoglobin; membantu membawa oksigen dalam blood.Manganese dikesan elemen yang dianggap terlibat dengan penggunaan badan karbohidrat dari makanan. Ini membantu alfalfa gula tahap darah rendah. Kerana alfalfa mungkin mempunyai kesan merendahkan gula darah, alfalfa boleh meningkatkan keberkesanan ubat yang digunakan untuk rawatan diabetes. Kalium - perlu untuk nada otot saraf, biasa, tindakan jantung dan tindak balas enzim; digests fats.Phosphorus - diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkaitan dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan khasiat daripada tissue.Chlorine saraf (klorida) - elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan, mengawal metabolism.Sodium lemak, gula dan kanji - mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah; mengaktifkan limpa, usus dan perut Magnesium functions.Silicon - membantu badan untuk berurusan dengan sembelit; steadies saraf; mempunyai kesan perlindungan pada kulit dan badan, merangsang fungsi otak. 


10. Alfalfa adalah tinggi dalam protein-Alfalfa mempunyai 18.9% berbanding dengan daging lembu pada kadar 16.5% susu, pada 3.3% dan telur pada 13.1%. (Otot terdiri daripada protein dan kekurangan ia menyebabkan keletihan dan kelemahan.) 

11. Mengandung dan Pemulihan Laktasi - sebagai penggalak sususumber: http://www.pjstory.com

Wah banyaknyer khasiat dan kelebihan ALFALFA.. So anda boleh hubungi saya untuk dapatkannyer. Disediakan mengikut kesesuaian bajet anda.. Ada juga Trial Pack untuk Sebulan dan Full Pack..

Sharing Is Caring...
Credit to : Permata hati ibu
 
 Penghantaran vitamin Shaklee seluruh Malaysia
 Sila hubungi saya Fie 018-7944479
 Facebooke page: fiebeutykincare
Email : norhafira_90@yahoo.com
 ID :890405
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Join Us Now!