VITAMIN CEGAH JERAWAT



PUNCA JERAWAT adalah disebabkan HORMON, STRESS, BAKTERIA dan PEMAKANAN

JERAWAT dapat DICEGAH dengan mengamalkan vitamin. Iaitu vitamin yang mempunyai antioksidan yang kuat, yang dapat membantu membuang kotoran dari kulit, khususnya di sekitar jerawat.

Cara mendapatkan vitamin dan mineral secara semula jadi adalah dengan mengamalkan pemakanan yang berkhasiat.

Cara lain adalah dengan mengamalkan supplemen atau makanan tambahan yang mengandungi vitamin-vitamin berikut.

Vitamin A - antioksidan yang sangat penting dalam menjaga dan memperbaiki selaput lendir dapat membantu mengeluarkan racun.

Vitamin B2 atau Riboflavin adalah salah satu vitamin yang juga berperan dalam mencegah jerawat serta membantu meningkatkan kesihatan kulit, kuku dan rambut.

Vitamin B6 - untuk mengatasi jerawat. Pengambilan vitamin B6 setiap hari dianggap sudah cukup untuk mencegah jerawat kerana ia meningkatkan sistem pertahanan tubuh, sehingga dapat membantu mencegah infeksi dan melawan bakteri kulit.

Vitamin C - mencegah infeksi, meningkatkan imunisasi, memperbaiki pertumbuhan jaringan, mencegah kerosakan sel, dan mencegah lemak. Ia juga dpt atasi jerawat dan berperanan dalam menghasilkan kolagen dan mengeluarkan racun dalam tubuh.

Vitamin E - antioksidan yang kuat dan dapat melawan radikal bebas dalam tubuh. Ia anti-penuaan dan membantu memulihkan kulit dari dalam spt membantu kulit jadi tampak lebih cerah, bersih, dan awet muda. Pengambilan dos yang tepat membantu mencegah jerawat.

Apalagi...jom dapatkan vitamin yang sesuai bg atasi masalah anda..

Berminat?
sms/whatsapp 018 7944479
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Join Us Now!